Hej alla Bergbyvänner

Alla ni som följt vår resa dessa 6 år vet hur vi jobbat mot målet att köpa gården genom att nyttja vår köpoption när kommunen antagit en ny detaljplan för området.
Den processen har ju dragit ut orimligt på tiden, 6 år är väldigt lång väntan, men nu blev den faktiskt äntligen klar den 1 juni. Fantastiskt såklart när vi fick det beskedet för två månader sen att det vi jobbat för snart skulle vara i mål.
Total glädje och hopp om framtiden kände vi äntligen.
Men tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig.
För några veckor sedan grusades våra planer helt då vi fick besked att trots att allt nu är klart för att kunna genomföra köpet så får vi plötsligt inte köpa gården. Att äga gården hade inneburit väldigt mycket fördelar för oss då vi hade planer på att äntligen kunna investera och utveckla.
Många nya idéer har vi under de här åren planerat och sett fram emot att förverkliga. Men så blir det alltså inte nu då vi är i ett läge där vi inte kan påverka beslutet.
Det är tyvärr utom vår kontroll.
Det är ett väldigt tråkigt och sorgligt läge vi nu befinner oss i och vi kan milt sagt säga att luften helt gick ur oss när vi nu snubblade på mållinjen efter så många års väntan.

Detta innebär att vi nu tagit ett beslut att inte öppna vår omtyckta sommarservering den här säsongen.

Dels pga att vi inte har nån energi till det som läget är nu och faktiskt ingen vidare motivation heller, men också pga hälsoskäl som innebär att vi behöver se över hur mycket vi orkar jobba. Vi har ju som ni vet båda två haft kvar våra ordinarie jobb under alla dessa år vi drivit gården och Jörgen har även pendlat fram och tillbaka mellan sitt företag i Göteborg och Bergby och till slut tar det stopp. Allra helst när man hamnar i en sån sits vi nu sitter i.
Vi kommer verkligen sakna alla er positiva och fantastiska gäster som besöker oss och uppskattar oss och det vi levererar, men vi måste också prioritera och tänka på vad vi just nu mår bäst av och orkar med.

Boendet kommer rulla på som vanligt, vi kommer även fortsätta ha öppet på onsdagarna med Hjulträffarna som är ett otroligt härligt evenemang med glada positiva entusiaster och vi kommer också genomföra de få musikevenemang vi har bokat upp. Det går också bra att hyra gården om man vill ha t.ex en släktsammankomst eller annat.

I övrigt ber vi om er förståelse i den här situationen vi hamnat i och för er som tycker om vad vi serverar och som vill stötta oss vidare önskar vi er varmt välkomna till vår Foodtruck, Backyard Streetfood på Ekbacksvägen 28 i Grisslehamn.

Vi öppnade ju där redan förra sommaren och det var en succé, så där lägger vi nu all vår energi i år. På en plats som ger energi, inte tar, som det tyvärr är just nu på Bergby.
Vi tror på att jobba med hjärtat i fokus och det gör vi för att vi tycker om människor och service och att få våra gäster att må bra och trivas och vi samarbetar helst med människor som tänker som vi och det kan vi göra i Grisslehamn.
Vi vill fortsätta tro att det lönar sig i längden att inte bara ensidigt vara ekonomiskt girig utan även lägga sitt hjärta och själ i det man gör och måna om sina gäster.
Här i vår lilla mysiga oas i Grisslehamn hittar vi energi att fortsätta ge er gäster fantastisk service, goa skratt, musik och god mat.
Så vi önskar såklart att ni vill fortsätta besöka oss, på de evenemang då vi har öppet i Bergby men framförallt att ni kommer och hälsar på oss, umgås och passar på att njuta av våra godsaker vid vår Foodtruck i Grisslehamn ❤️ (Ja, det kommer finnas SUSHI där med och vi serverar även öl och vin 😍)
Tack för att ni läst och en fantastiskt härlig sommar till er alla ❤️ / Jeanetthe & Jörgen

Create your account